Постинг
11.09.2016 14:36 -
ЗА ПЪРВИ ПЪТ У НАС ДОБРАТА КУХНЯ ПОДКРЕПЯ ХОРАТА С ВЪЗПАЛИТЕЛНИ ЧРЕВНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ
Световният формат за кулинарно изкуство Sofia Restaurant Week – Седмица на ресторантите първи път гостува нас. От 11 до 17 септември София става столица на световната кулинария. С пресконференция в Музея за история на София официално бе даден старт. Седмицата ще продължи до 17 септември – денят, в който столичният град отбелязва своя празник. „Това е един съвременен градски фестивал, който отговаря на нуждите на космополитните млади хора в София.“, посочи Кристин Милнър,управител на инициативата Sofia Restaurant Week. В допълнение тя поясни, че желанието на организаторите от една страна е било столичани и гости на столицата да се отворят към новото и различното, да разчупят навиците си и да потърсят нови приятни вкусове в различни квартали на града. „От друга страна ние положихме усилие всички,които проявяват интерес да имат възможност да посетят ресторант по избор на абсолютно достъпна цена – 25 лв. за 3-степенно меню.“, посочи Кристън Милнър и подчерта, че в това отношение форматът се придържа към модела на другите големи градове и столици по света, при който цената е с 30% до 50% по-ниска от цените в менюто, а на някои места намалението е над два пъти. От нейните думи стана ясно още, че организаторите са били приятно изненадани от активността на хората. При очаквани заявки от 1500 – 2000 души за цялата седмица, само до момента резервации са направили около 1500 клиенти. Фестът дори още не е започнал, а вече има ресторанти, които нямат места. Намерението на екипа на Седмицата на ресторантите е следващата година форматът да се реализира два пъти в София и поне в още един голям град. „София е хилядолетна столица, която непрекъснато обогатява културния си календар с нови акценти. Целта е това разнообразие от прояви да покрива интересите и потребностите на столичани и гости на столицата от всички поколения. Мястото, на което откриваме седмицата, не е избрано случайно – тук сме в Музея за история на София, в който можем да се докоснем до миналото,можем да влезем в кухнята на нашите баби и дядовци, да разгледаме сервизите, в които те са се хранели през 19-ти и 20-ти век.Така ние опознаваме своите традиции, учим се да ценим и уважаваме историята си.“, подчерта Тодор Чобанов, зам.кмет на столицата по култура, образование, спорт и превенция на зависимости. По неговите думи кулинарният фест е първото мащабно събитие от този род в София и неговата мисия е да се впише като неотменима част от културната рамка на столичния град. Един от най-интересните проекти на Столична община за 2017 година е създаването на Ретро-кафене в този музей, като в него ще се предлагат само автентични и традиционни ястия и напитки, характерни за столичния град в минали епохи, съобщи още заместник-кметът Чобанов. На пресконференцията беше представена и идеята Sofia Restaurant Week да подкрепи усилията на Столична община да направи столицата привлекателна дестинация за кулинарен туризъм, като добави и добрата храна в атрактивни ресторанти към богатия културен календар на столичния град. „МЕТРО България е основен партньор в Sofia Restaurant Week като компания, свързана с културата на гостоприемството и предлагането на храна. Мнозинството от ресторантите, участващи в Седмицата са наши клиенти. В България има около 20 000 заведения за хранене. От тях близо 6 000 са ресторанти, от които 90% са клиенти на МЕТРО.“, посочи Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на компанията, който за първи път говори пред българските журналисти. В допълнение г-н Йенисен уточни, че Седмицата на ресторантите в София дава официален старт на събитията от програмата на МЕТРО „Ден на Предприемача – 11 октомври“. Празникът ще бъде честван едновременно във всички 25 държави, в които оперира МЕТРО Кеш енд Кери,стана ясно още на пресконференцията. Специално за този повод МЕТРО България е създала и рекламира активно онлайн платформата www.den-na-predpriemacha.bg. На нея независимите предприемачи ще могат да предложат на клиентите си разнообразни оферти, уникални продукти или услуги, разработени специално за 11 октомври.“С участието ни в тази седмица ние даваме израз на желанието си да помогнем на ресторантите да имат повече клиенти и да работят с един стабилен и устойчив партньор,каквато е нашата верига.“,каза още Атила Йенисен и допълни, че друго голямо желание на МЕТРО България е да открие забравените фирми на малките производители и да ги върне на истинското им място. Форматът София Ресторант Уийк има и един важен социален акцент в подкрепа на хората с възпалителни чревни заболявания, за които прясната и качествена храна е много важна, посочиха организаторите „Това е една от най-уязвимите социални групи и точно затова заставаме без колебание зад тяхната кауза и стремеж към пълноценен живот, подчертаха те. В знак на съпричастност към хората с възпалителни чревни заболявания всички 25 ресторанта, които се включват в Sofia Restaurant Week ще поставят на видно място специални информационни стикери. „Ценим тази подкрепа, защото тя доказва, че обществото ни става все по-чувствително към проблемите на пациентите,които в ежедневието си срещат трудности от най-различен характер.“, посочи Димо Гатев от пациентската организация Българска Асоциация „Болест на Крон и улцерозен колит.“ Той наблегна върху необходимостта да се търсят всякакви начини и пътища за постигане на по-добра информираност на обществото относно характера на тези заболявания и специфичните потребности на пациентите, които живеят с тези диагнози и техните семейства. По неговите думи не трябва да има страх и неразбиране от страна на работодателите, които все още избягват да назначават такива хора,защото те с нищо не са по-лоши професионалисти от останалите. По данни на водещи наши гастроентеролози у нас са диагностицирани и се лекуват около 1000 души с болестта на Крон и приблизително 2000 души с улцерозен колит, но реалният брой на засегнатите е много по-голям. „Обществото ни трябва да преодолее стигмата и да направи крачка напред, като веднъж завинаги изостави предръзсъдъците.“, категоричен бе Димо Гатев.
На пресконференцията шеф готвачи на ресторанти,участващи във феста,представиха свои кулинарни хитове
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 18